Teklif zarfına idare adresi ve işin adının yanlış yazılması

KAMU İHALE KURULU KARARI
Toplantı No
: 2016/013
Gündem No
: 45
Karar Tarihi
: 24.02.2016
Karar No
: 2016/UH.III-627
1
TOPLANTIYA KATILAN ÜYELER:
Başkan: Mahmut GÜRSES
Üyeler: II. Başkan Kazım ÖZKAN, Ali Kemal AKKOÇ, Ahmet ÖZBAKIR, Mehmet Zeki
ADLI, Hasan KOCAGÖZ, Hamdi GÜLEÇ, Dr. Mehmet AKSOY
BAŞVURU SAHİBİ:
Başkent Güv. Hizm. Ltd. Şti.,
Varlık Mah. Yıldızeli Sok. No:4 Yenimahalle/ANKARA
İHALEYİ YAPAN İDARE:
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü 1. Bölge Müdürlüğü,
Büklüm Sokak No: 21 Kavaklıdere Çankaya/ANKARA
BAŞVURUYA KONU İHALE:
2015/174204 İhale Kayıt Numaralı “Ankara Tapu ve Kadastro 1.Bölge Müdürlüğü ve Bağlı
Tapu ve Kadastro Müdürlüklerinin Hizmet Binalarının 44 Personelle Vardiyalı Olarak 34 Ay
Süreli Güvenlik Hizmetinin Sağlanması” İhalesi
KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü 1. Bölge Müdürlüğü tarafından 18.01.2016
tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Ankara Tapu ve Kadastro 1. Bölge Müdürlüğü
ve Bağlı Tapu ve Kadastro Müdürlüklerinin Hizmet Binalarının 44 Personelle Vardiyalı
Olarak 34 Ay Süreli Güvenlik Hizmetinin Sağlanması” ihalesine ilişkin olarak Başkent Güv.
Hizm. Ltd. Şti. nin 26.01.2016 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 01.02.2016
tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 09.02.2016 tarih ve 8421 sayı ile Kurum
kayıtlarına alınan 09.02.2016 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.
Başvuruya ilişkin olarak 2016/414 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan
inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.
KARAR:
Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.
İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle, 18.01.2016 tarihinde gerçekleştirilen ihalede,
başvuruya konu ihaleyi yapan idarenin adresinin ve ihale konusu işin adını sundukları teklif
zarfı üzerinde yanlış yazdıkları gerekçesiyle tekliflerinin değerlendirme dışı bırakıldığı, ancak
ihaleye sundukları teklif zarfları üzerinde ihale kayıt numarasının doğru olarak yazıldığı diğer
bilgilerin ise sehven aynı gün teklif verdikleri farklı bir ihaleye ait olduğu, idarece ihale kayıt
numarasından ihale bilgilerine ulaşılabileceği, bu nedenle idareye zamanında ulaştırdıkları
teklif dosyalarının Kamu İhale Genel Tebliği’nin 16.2.1.1. maddesinde yer alan “Başvuru
veya teklif zarfı üzerinde ilgili ihaleye ilişkin İhale Kayıt Numarası (İKN) bilgisinin bulunması
durumunda, bu numara üzerinden anlaşılabilecek bilgilere ayrıca başvuru veya teklif zarfı
üzerinde yer verilmediği veya bunların hatalı olduğu gerekçe gösterilerek, zarfın
değerlendirmeye alınmaması yönünde işlem tesis edilmeyecektir.” açıklaması uyarınca tüm
isteklilerin ve ihale komisyonunun huzurunda açılması gerekirken teklif dosyalarının
açılmaması yönünde idarece tesis edilen söz konusu işlemin kamu ihale mevzuatına aykırı
olduğu, idarece tesis edilen işlemin diğer isteklilerle eşit şartlarda yarışamamalarına ve hak

kaybına uğramalarına neden olduğu ve idarece 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 5'inci
maddesinde sayılan eşit muamele ve rekabet ilkesinin ihlal edildiği iddiasına yer verilmiştir.
Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit
edilmiştir.
Kamu İhale Kanun’unun “Tekliflerin hazırlanması ve sunulması” başlıklı 30’uncu
maddesinde “Teklif mektubu ve geçici teminat da dahil olmak üzere ihaleye katılabilme şartı
olarak istenilen bütün belgeler bir zarfa konulur. Zarfın üzerine isteklinin adı, soyadı veya
ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu ve ihaleyi yapan
idarenin açık adresi yazılır. Zarfın yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanır ve
mühürlenir.” hükmü,
Aynı Kanun’un “Tekliflerin alınması ve açılması” başlıklı 36’ncı maddesinde
“Teklifler ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar idareye verilir. İhale
komisyonunca ihale dokümanında belirtilen saatte kaç teklif verilmiş olduğu bir tutanakla
tespit edilerek, hazır bulunanlara duyurulur ve hemen ihaleye başlanır. İhale komisyonu teklif
zarflarını alınış sırasına göre inceler. 30 uncu maddenin birinci fıkrasına uygun olmayan
zarflar bir tutanak ile belirlenerek değerlendirmeye alınmaz. Zarflar isteklilerle birlikte hazır
bulunanlar önünde alınış sırasına göre açılır.
İsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığı ve teklif mektubu ile geçici teminatlarının
usulüne uygun olup olmadığı kontrol edilir. Belgeleri eksik veya teklif mektubu ile geçici
teminatı usulüne uygun olmayan istekliler tutanakla tespit edilir. İstekliler ile teklif fiyatları
ve yaklaşık maliyet tutarı açıklanır. Bu işlemlere ilişkin hazırlanan tutanak ihale
komisyonunca imzalanır. Bu aşamada; hiçbir teklifin reddine veya kabulüne karar verilmez,
teklifi oluşturan belgeler düzeltilemez ve tamamlanamaz. Teklifler ihale komisyonunca hemen
değerlendirilmek üzere oturum kapatılır.” hükmü,
Kamu İhale Genel Tebliği’nin “Tekliflerin alınması ve değerlendirilmesi” başlıklı
16’ncı maddesinde “16.1. Tekliflerin alınmasına ilişkin işlemler
4734 sayılı Kanunun 30 uncu maddesinin birinci fıkrasında yer alan “zarfın
yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanır ve mühürlenir” hükmünün, zarfın yapıştırılan
yerinin ihaleye katılan aday veya istekli tarafından imzalanıp, kaşesinin veya mührünün
basılması şeklinde uygulanması gerekmektedir. Aday veya isteklinin ortak girişim olması
halinde zarfın yapıştırılan yerinin ortaklardan herhangi biri tarafından imzalanarak
kaşelenmesi veya mühürlenmesi yeterlidir.
16.2. Kanunun 36 ncı maddesine göre ihale komisyonunca ilk oturumda yapılacak iş
ve işlemler 16.2.1. Başvuru ya da teklif zarfının Kanunun 30 uncu maddesinin birinci
fıkrasına uygun olmadığının anlaşılması halinde, söz konusu zarfın ön ve arka yüzünün
fotokopisi çekildikten sonra başvuru veya teklif zarfı açılmaksızın iade edilecektir. Başvuru
veya teklif zarfının fotokopisi ise idare tarafından ihale işlem dosyasında muhafaza
edilecektir.
16.2.1.1. Başvuru veya teklif zarfı üzerinde ilgili ihaleye ilişkin İhale Kayıt Numarası
(İKN) bilgisinin bulunması durumunda, bu numara üzerinden anlaşılabilecek bilgilere ayrıca
başvuru veya teklif zarfı üzerinde yer verilmediği veya bunların hatalı olduğu gerekçe
gösterilerek, zarfın değerlendirmeye alınmaması yönünde işlem tesis edilmeyecektir.”
açıklaması yer almaktadır.

İncelemeye konu ihaleye ait İdari Şartname’nin “İdareye ilişkin bilgiler” başlıklı 1’inci
maddesinde “1.1. İdarenin;
a) Adı: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü 1. Bölge Müdürlüğü
b)Adresi: Kavaklıdere Mah. Büklüm Sokak No: 21 - Çankaya / ANKARA…”
düzenlemesi,
Anılan Şartname’nin “İhale konusu işe ilişkin bilgiler” başlıklı 2’nci maddesinde “2.1.
İhale konusu hizmetin;
a) Adı: Ankara Tapu ve Kadastro I Bölge Müdürlüğü ve Bağlı Tapu ve Kadastro
Müdürlüklerinin hizmet binalarının 44 personelle vardiyalı olarak 34 ay süreli güvenlik
hizmetinin sağlanması
b) Miktarı ve türü: 44 personelle silahsız, vardiyalı olarak 34 ay süreli Özel Güvenlik
Hizmeti Alımı
Ayrıntılı bilgi idari şartnamenin ekinde yer almaktadır…” düzenlemesi,
Aynı Şartname’nin “İhaleye ilişkin bilgiler ile ihale ve son teklif verme tarih ve saati”
başlıklı 3’üncü maddesinde “3.1.
a)İhale kayıt numarası:2015/174204
b) İhale usulü: Açık ihale.
c) Tekliflerin sunulacağı adres: Ankara Tapu ve Kadastro 1. Bölge Müdürlüğü İşletme
Birimi Servis
ç) İhalenin yapılacağı adres: Kavaklıdere Mahallesi Büklüm Sokak No:21 Çankaya /
Ankara
d) İhale tarihi: 18.01.2016
e) İhale saati: 10:00
f) f) İhale komisyonunun toplantı yeri: Ankara Tapu ve Kadastro I Bölge Müdürlüğü
Hizmet Binası Kavaklıdere Mah. Büklüm Sk.No: 21 Çankaya / ANKARA (5. Kat Toplantı
Salonu)” düzenlemesi ile,
Aynı Şartname’nin “Tekliflerin alınması ve açılması” başlıklı 30’uncu maddesinde
“30.1. Teklifler, bu Şartnamede belirtilen ihale saatine kadar İdareye (tekliflerin sunulacağı
yere) verilecektir.
30.2. İhale komisyonunca, tekliflerin alınması ve açılmasında aşağıda yer alan usul
uygulanır:
30.2.1. İhale komisyonunca bu Şartnamede belirtilen ihale saatinde ihaleye başlanır
ve bu saate kadar kaç teklif verilmiş olduğu bir tutanakla tespit edilerek, hazır bulunanlara
duyurulur.
30.2.2. İhale komisyonu teklif zarflarını alınış sırasına göre inceler. Bu incelemede,
zarfın üzerinde isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin
hangi işe ait olduğu, ihaleyi yapan İdarenin açık adresi ve zarfın yapıştırılan yerinin istekli
tarafından imzalanıp kaşelenmesi veya mühürlenmesi hususlarına bakılır. Bu hususlara
uygun olmayan zarflar bir tutanakla belirlenerek değerlendirmeye alınmaz. …” düzenlemesi
yer almaktadır.
Başvuruya konu ihaleye ait ihale işlem dosyası içerisinde idarece gönderilen belgeler
incelendiğinde, idare yetkilisince düzenlenen teklif zarfı alındı belgelerine göre 7 isteklinin
teklif zarfının idarece teslim alındığı, teslim alınan teklif zarflarının da 18.01.2016 tarihi saat

10:00’da düzenlenen “İhale teklif zarflarının ihale komisyonunca teslim alındığına dair
tutanak” ile ihale komisyonuna teslim edildiği,
Başvuru sahibi isteklinin sunduğu teklif zarfına ilişkin ihale komisyonu üyeleri
tarafından imzalı tutanak düzenlendiği ve söz konusu tutanakta “18.01.2016 tarih ve saat
10:00’da 2015/174204 ihale kayıt numaralı Ankara Tapu ve Kadastro 1.Bölge Müdürlüğü ve
Bağlı Çankaya Tapu, Ankara Kadastro, Yenimahalle Tapu, Altındağ Tapu, Bolu Tapu ve
Sincan –Etimesgut Tapu Müdürlükleri ve Ek Hizmet Binaları ve Müştemilatlarının (2016-
2017-2018 Yılı) (34 Ay) Özel Güvenlik Hizmeti Alımı İhalesi sırasında, zarfların
uygunluğunun kontrolü aşamasında 3 sıra numarasıyla zarfını teslim etmiş olan Başkent Güv.
Hizm. Ltd. Şti.’nin vermiş olduğu teklif zarfı üzerinde işin adının ve ihale kurumunun adının
hatalı yazılmasından dolayı zarf açılmamış olup değerlendirmeye alınmamıştır.” ifadelerine
yer verildiği,
Bununla birlikte 18.01.2016 tarihli ihale komisyonu kararında “…zarfların EKAP
giriş sırasına göre açılması ve kontrolüne başlanmıştır. Bu işlem sırasında Başkent Güv.
Hizm. Ltd. Şti.ne ait zarfın üzerinde ihale bilgilerinin hatalı olduğu, …zarf uygunsuzluğundan
değerlendirme dışı bırakılmıştır….” ifadelerine yer verilerek 22.01.2016 tarihinde ihale
yetkilisi tarafından onaylandığı görülmüştür.
İhale işlem dosyası içerisinde yer alan başvuru sahibine ait teklif zarfının ön yüzünde
yer alan bilgilerin;
İsteklinin
Adı: Başkent Güv. Hizm. Ltd. Şti.
Adresi: Varlık Mah. Yıldızeli Sok. No:4 Yenimahalle/ANKARA
Tel / Faks: 0 312 – 384 06 06- 0 312 384 39 90
İhale kayıt no: 2015/174204
İşin adı: Manisa Büyükşehir Belediyesi Hizmet Binası Ve Bağlı Birimlere Özel
Güvenlik Hizmet Alımı
İhale kurumunun:
Adı: Manisa Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığı
Adresi: Merkez Efendi Mah.3819 Sok.(Nur Sok) No: 80/B- Yunus Emre /Manisa
İhale tarihi: 18.01.2016
saati: 10.00” şeklinde olduğu görülmüştür.
Söz konusu teklif zarfı üzerinde yer alan bilgiler incelendiğinde, isteklinin ticaret
unvanına ve tebligat adresine yer verildiği, bununla birlikte ihale tarihinin, ihale saatinin ve
İhale Kayıt Numarasının (İKN) doğru olarak yazıldığı, idarenin adı, idarenin adresi ve ihale
konusu işin adının ise yanlış yazıldığı görülmüştür.
Kamu İhale Genel Tebliği’nin 16.2.1.1’inci maddesinden, teklif zarfı üzerinde ilgili
ihaleye ilişkin İhale Kayıt Numarası (İKN) bilgisinin bulunması durumunda, bu numara
üzerinden anlaşılabilecek bilgilere ayrıca başvuru veya teklif zarfı üzerinde yer verilmediği
veya bunların hatalı olduğu gerekçe gösterilerek zarfın değerlendirmeye alınmaması yönünde
işlem tesis edilmemesi gerektiği anlaşılmıştır.
Her ne kadar başvuru sahibi tarafından teklif zarfının üzerinde idarenin adresi ve işin
adı hatalı yazılmış olsa da, teklif zarfında teklif verilen ihaleye ait ihale kayıt numarası ile

birlikte ihale tarihi ve saatine, istekliye ait bilgilere yer verildiği, bu bilgilerin teklif verilen
ihaleyi ve ihaleyi yapan idareyi tanımlamaya yeterli olduğu, ayrıca teklif zarfının ihale
komisyonuna süresinde ulaştığı göz önüne alındığında, isteklinin teklifinin, teklif zarfında
idarenin adresinin ve işin adının hatalı yazıldığı gerekçesi ile değerlendirmeye alınmamasının
mevzuata uygun olmadığı anlaşılmıştır.
Yukarıda açıklanan nedenlerle başvuru sahibinin idarece tesis edilen işlemin kamu
ihale mevzuatına aykırı olduğu yönündeki iddiasının yerinde olduğu anlaşılmıştır.
Bununla birlikte ihale tarihinde açılması gereken bir teklif zarfının açılmaksızın iade
edilmesinin düzeltici işlemle giderilmesi mümkün olmayan bir aykırılık taşıdığı
anlaşıldığından ihalenin iptal edilmesi gerektiği neticesine ulaşılmıştır.
Sonuç olarak, yukarıda mevzuata aykırılıkları belirtilen işlemlerin düzeltici işlemle
giderilemeyecek nitelikte işlemler olduğu tespit edildiğinden, ihalenin iptali gerekmektedir.
Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun'un 65'inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ
edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare
Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,
Anılan Kanun'un 54'üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (a) bendi gereğince ihalenin
iptaline,
Oyçokluğu ile karar verildi.

Mahmut GÜRSES
Başkan
Kazım ÖZKAN
II. Başkan
Ali Kemal AKKOÇ
Kurul Üyesi
Ahmet ÖZBAKIR
Kurul Üyesi
Mehmet Zeki ADLI
Kurul Üyesi
Hasan KOCAGÖZ
Kurul Üyesi
Hamdi GÜLEÇ
Kurul Üyesi
Dr. Mehmet AKSOY
Kurul Üyesi

KARŞI OY
Başvuru sahibinin itirazen şikayet başvuru dilekçesinde belirttiği iddiası kapsamında
Kurul çoğunluğunca “ihalenin iptaline” karar verilmiştir.
Anılan kararda, her ne kadar başvuru sahibi tarafından teklif zarfının üzerinde idarenin
adresi ve işin adı hatalı yazılmış olsa da, teklif zarfında teklif verilen ihaleye ait ihale kayıt
numarası ile birlikte ihale tarihi ve saatine, istekliye ait bilgilere yer verildiği, bu bilgilerin
teklif verilen ihaleyi ve ihaleyi yapan idareyi tanımlamaya yeterli olduğu, ayrıca teklif
zarfının ihale komisyonuna süresinde ulaştığı göz önüne alındığında, isteklinin teklifinin,
teklif zarfında idarenin adresinin ve işin adının hatalı yazıldığı gerekçesi ile değerlendirmeye
alınmamasının mevzuata uygun olmadığı, bununla birlikte ihale tarihinde açılması gereken bir
teklif zarfının açılmaksızın iade edilmesinin düzeltici işlemle giderilmesi mümkün olmayan
bir aykırılık taşıdığı anlaşıldığından ihalenin iptal edilmesi gerektiği ifade edilmektedir.
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nda “Tekliflerin hazırlanması ve sunulması”
30’uncu maddede, “Tekliflerin alınması ve açılması” 36’ncı maddede ve Kamu İhale Genel
Tebliği’nin 16.2.1’inci maddesinde ayrıntılı bir şekilde düzenlenmiş olup, ihale dokümanında
ise, ihaleye ilişkin bilgiler ve tekliflerin nasıl teslim edileceği belirtilmiştir.
Teklif zarfı üzerinde, teklifin hangi işe ait olduğunun ve ihaleyi yapan idarenin açık
adresinin olması gerektiği, bu hususun 4734 sayılı Kanunun 30’uncu maddesi gereği
uyulması zorunlu şekil kuralı olduğu, 36’ncı maddesi gereği de 30’uncu maddeye uygun
olmayan zarfın bir tutanak ile belirlenerek isteklinin değerlendirmeye alınmayacağı, Kamu
İhale Genel Tebliği’nin 16.2.1’inci maddesi gereği idarece, teklif zarfının söz konusu
hususlara uygun olmadığının anlaşılması durumunda, idarece zarfın ön ve arka yüzünün
fotokopisi çekildikten sonra teklif zarfının açılmaksızın istekliye iade edileceği açıktır.
Bu itibarla, başvuru sahibi Başkent Güv. Hizm. Ltd. Şti’ne ait zarfı üzerinde idarenin
adı, adresi ve ihale konusu işin adının yanlış yazıldığı, söz konusu hususun anılan Kanunun
30’uncu maddesine aykırı olduğu ve basiretli tacir olması gereken isteklilerin, teklif zarfını
mevzuat uygun olarak vermesi gerektiği göz önüne alındığında, idarece teklif zarfının
mevzuata uygun olarak hazırlanmadığı gerekçesiyle açılmadan istekliye iade edilmesinde
hukuka aykırılık bulunmamıştır.
Açıklanan nedenlerle; uyuşmazlığa konu ihalede, “itirazen şikayet başvurusunun
reddine” karar verilmesi gerektiği yönündeki düşüncemle, Kurul çoğunluğunca verilen
“ihalenin iptaline” niteliğindeki karara katılmıyorum.
Hasan KOCAGÖZ
Kurul Üyesi

Hiç yorum yok: